آخر الزمان و ظهور باطن آخرین نبی
آخر الزمان و ظهور باطن آخرین نبی
ظهور غیبی ترین بعد هستی
زمان بعثت آخرين نبي، با زمان ظهورِ باطن او يعني ولايت، همراه است. اين ولايت در ابتدا داراي وجود غيبي بود و هم اکنون ظهور آن شروع شده و هر روز اين باطن، ظاهرتر مي شود.
همان طور كه « نبوت»ِ کسي که در ابتدا به عنوان حقيقت محمدي(ص) در عالم غيب بود در آخر ظهور کرد و نبوت، به کامل ترين شکل ظاهر شد، در مورد ولايت نيز آنچه در ابتداي نبوتِ آخرين پيامبر(ص) ظاهر شد همچنان ادامه مي يابد تا در آخرين مرحله ي کمال شريعت محمدي(ص) در جمال حضرت مهدي(عج) به کامل ترين شکل ظهور کند و اين است معني ظهور غيبي ترين بُعد هستي در آخرالزمان از طريق وجود مقدس امام مهدی(عج).
ملاحظه فرموديد که ظهور.ولايت از علي بن ابيطالب(ع) شروع شد و همچنان ادامه می يابد تا ظهور.مهدي(عج)
و اگر رسول خدا(ص) فرمودند:
«عَلِيٌّ نَفْسِي»
علي جان و نفس من است، آن نفس در عين آن که در باطن رسول خدا(ص) است، به جلوه ي علي(ع) ظاهر مي شود، همان طور که خداوند در معراج با زبان و صوت علي(ع) با پيامبر(ص) سخن گفت.
چون نفس هرکس در آن شرايطِ باطني، ظهور مي يابد و لذا حضرت حق براي رسول خدا(ص) با زبان و صوت باطن آن حضرت يعني علي(ع) سخن مي گويد.
يکي از اصحاب از رسول خدا(ص) سؤال کرد با چه لغتي پروردگار شما در شب معراج با شما سخن گفت؟
فرمودند: «خاطَبَني بِلُغَةِ علي بن ابي طالب وَ اَلْهَمَني»
با لغت علي به من خطاب کرد و الهام فرمود تا اين که من عرض کردم
پروردگارا!
تو با من سخن مي گويي يا علي؟
فرمود:
اي احمد من چيزي چون اشياء نيستم و با مردم و اشياء قياس نمي شوم. تو را از نور خود خلق کردم و علي را از نور تو و او را بر باطن قلب تو تابانيدم و در قلب تو کسي را دوست داشتني تر از علي بن ابي طالب نيافتم پس با زبان او با تو سخن گفتم تا قلب تو را آرامش بخشم.
همان طور که رسول خدا(ص) در جريان مباهله با مسيحيان نجران آنجايي که خداوند به رسول خدا(ص) مي فرمايد:
بگو بياييد فرزندان و زنان و نفس هاي خود را بخوانيم و سپس به دروغ گويان لعنت کنيم،
در ازاء نفس خود، علي(ع) را آوردند تا معلوم شود اميرالمؤمنين(ع) به جهت مقام ولايت، جان پيامبر يعني باطن نبوت است.
اصغر طاهرزاده